هم افزایی در گروه مسئولیت جتماعی
هم افزایی در گروه مسئولیت جتماعی


روستا مجموعه ای از خانوار می باشد که دارای وجوه مشترکی از جمله اقتصادی، فرهنگی و قومی و بسیار مشترکات دیگر در کنار هم با خوبی و خوشی زندگی می کنند.

خانوارهای روستایی همانطوریکه برای رفاه و آسایش خود زحمات زیادی را می کشند. و نسبت به خانواده خود بار مسئولیت را به دوش می کشند باید نسبت به روستای خود که همگن و فامیل هستند مسئولیت اجتماعی داشته باشند. همانطوریکه خانوارها نسبت به روستا حقی دارند(روستاوندی) روستا نیز به گردن هر خانوار حقی دارد. حق روستا این است که اهالی روستا نگذارند روستای آنها از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت و بهداشت با بحران روبرو شود زیرا مشکل روستا به خانوارها برمی گردد وآنها را با مشکلات روبرو می نماید با نگاهی به وضعیت امنیت و قطع خطوط تلفن و یا قطع برق مدرسه چه مشکلاتی برای خانوارها و فرزندان آنها بوجود آورده است.حانوارهای روستایی هرروز چشم در چشم هم دارند ودر غم وشادی هم شریک هستند. اگر یک مشکل اقتصادی، یا فرهنگی و یا هر نوع ناهنجاری اجتماعی در روستای طنجور بوجود بیاید، هیچ خانواده ای نمی تواند نسبت به آن مشکل بی تفاوت باشد، به نوعی باد آن مشکل آن خانواده را نیز می گیرد. پس هر نوع مشکل در خانواده روستایی اثر منفی خود را نشان خواهد داد. 

هر نهاد و سازمانی که در سطح روستا فعالیت می کند و تمام مردم روستای طنجور باید یک نوع مسئولیت اجتماعی را در خود حس نمایند و نسبت به پویایی روستا در حهت های مختلف(فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشت) به اندازه خود مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

همدلی و مهرورزی بین نهادها و معتمدین و کلیه اعضای روستا باعث همافزایی می شود که فائق بر مشکلات را ساده و ممکن می نماید. 

نقش نهادهایی که در روستا فعالیت می نمایند باید پر رنگتر باشد. هر مشکلی که در روستا احساس شد بهترین شکل آن است که در رابطه با آن مشکل که ممکن است فرهنگی باشد که جلودار آن هیئت امناء مسجد و حسینیه و هیئت های مذهبی می باشد مضافا بر اینکه اعضای شورای اسلامی و دهیار با دیگر نهادها و معتمدین ودلسوزان روستا در جلسه بررسی برای حل آن مشکل دست در دست هم دهند و با برنامه منسجم در پی برطرف کردن آن مشکل برآیند. همه می دانیم که یک دست صدا ندارد. بر طرف کردن مشکلات روستا به جز اینکه اثر مطلوب و  موثری بر زندگی روستا نشینان دارد، اجر و ثواب آن نیز شامل حال کسانی می شود که در پی برطرف کردن مشکلات زحمت می کشند. پس دو فایده دارد یکی بالا بردن سطح کیفیت زندگی،سلامت روحی و روانی و دیگری عزیز بودن نزد خداوند. هیچ ثوابی به اندازه گره گشایی مردم نزد خدا عزیز نیست. خداوند به همه عزیزان خیر و برکت و عاقبت به خیری عطا فرماید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 3 آذر 1402
زمان : 15:11


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.